Moje konto

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

54.64 zł
Rabat: 17.81 zł
Cena katalogowa: 72.45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54.69 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 100

Czas realizacji:
72 godziny

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł

Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej

Autorzy Habryn-Motawska Ewa
Format B5
Rok wydania 2010
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376019147
Liczba stron 259
Niezgodno towaru konsumpcyjnego z umow sprzeday konsumenckiej
Efektem wejcia w ycie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzeday konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego jest dualizm reimów odpowiedzialnoci sprzedawcy za nienaleyt jako sprzedanego towaru. Ustawa bowiem, za dyrektyw 1999/44 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów sprzeday towarów konsumpcyjnych i zwizanych z tym gwarancji i Konwencj wiedesk, wprowadza nowe w polskim systemie prawnym pojcie "braku zgodnoci towaru konsumpcyjnego z umow".
Celem niniejszej ksiki jest porównanie poziomu ochrony konsumenta na gruncie nowej ustawy z ochron gwarantowan dotychczas przez rkojmi za wady rzeczy, uregulowan w Kodeksie cywilnym. Skoncentrowano si w niej przede wszystkim na porównaniu zakresów dwóch poj - braku zgodnoci z umow z wad fizyczn i prawn. Przedstawione zostay równie uwagi de lege ferenda dotyczce regulacji pojcia niezgodnoci towaru z umow.
Spis treci: Wykaz skrótów Wstp Rozdzia 1. Pojcie konsumenta 
Rozdzia 2. Zgodno towaru konsumpcyjnego z umow
1. Uwagi ogólne 2. Towar konsumpcyjny 3. Sposoby ustalania zgodnoci towaru konsumpcyjnego z umow 4. Konstrukcja przesanek zgodnoci towaru z umow 5. Artyku 4 ust. 2 i 3 ustawy o sprzeday konsumenckiej - definicja, domniemanie czy regua interpretacyjna? 6. Charakter prawny art. 6 u.s.k. 7. Domniemanie prawne Rozdzia 3. Przesanki zgodnoci towaru konsumpcyjnego z umow 1. Przesanki zgodnoci towaru z umow w przypadku indywidualnego uzgodnienia waciwoci towaru 1.1. Zgodno z opisem, próbk lub wzorem 1.2. Przydatno towaru do okrelonego celu 2. Przesanki zgodnoci towaru z umow w przypadku braku indywidualnych uzgodnie 2.1. Przydatno do zwykego celu 2.2. Waciwoci charakterystyczne dla rzeczy danego rodzaju 2.3. Spenienie oczekiwa opartych na publicznych zapewnieniach 3. Prawidowo zamontowania i uruchomienia towaru konsumpcyjnego 4. Spenienie wiadczenia innego ni umówione 5. Wydanie rzeczy w iloci mniejszej ni umówiona 6. Wnioski Rozdzia 4. Pojcie wady rzeczy sprzedanej na gruncie przepisów kodeksu cywilnego regulujcych rkojmi
1. Uwagi ogólne 2. Definicja wady 3. Wada a nienaleyte wykonanie zobowizania 4. Wada a wadliwo 5. Pojcie wady fizycznej rzeczy sprzedanej 5.1. Definicja wady fizycznej 5.2. Kryterium wartoci i uytecznoci rzeczy 5.3. Wada fizyczna a spenienie przez rzecz norm technicznych 5.4. Warunki konieczne dla uznania rzeczy za woln od wad fizycznych 5.5. Brak estetyki jako wada fizyczna 5.6. Wady fizyczne rzeczy uywanej 5.7. Brak zapewnionych waciwoci 5.8. Wydanie rzeczy w stanie niezupenym 5.9. Opakowanie rzeczy 5.10. Braki ilociowe 5.11. Aliud pro alio 6. Rodzaje wad fizycznych 6.1. Wady jawne i ukryte 6.2. Wady istotne i nieistotne 6.3. Wady usuwalne i nieusuwalne 7. Pojcie wady prawnej rzeczy sprzedanej 8. Rozrónienie wad fizycznych i prawnych 9. Wnioski Rozdzia 5. Brak zgodnoci z umow a obcienie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej
1. Uwagi ogólne 2. Hipoteza wczenia do zakresu pojcia braku zgodnoci z umow przypadku obcienia rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej 2.1. Literalna wykadnia przepisów ustawy o sprzeday konsumenckiej 2.2. Obcienie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej na tle konwencji wiedeskiej 2.3. Tre umowy jako podstawa ustalenia zakresu pojcia braku zgodnoci towaru z umow 2.3.1. Obcienie rzeczy prawem wasnoci osoby trzeciej 2.3.2. Obcienie rzeczy roszczeniem bd prawem innym ni prawo wasnoci osoby trzeciej 2.4. Zakres przedmiotowy przepisów art. 4 ust. 2 i 3 u.s.k. a obcienie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej 2.4.1. Obcienie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej w sytuacji indywidualnego uzgadniania waciwoci rzeczy 2.4.2. Obcienie rzeczy prawem lub roszczeniem osoby trzeciej w sytuacji nieuzgadniania waciwoci rzeczy 2.4.3. Wnioski 2.5. Funkcjonalna wykadnia braku zgodnoci z umow 3. Porównanie zakresu ochrony konsumenta w ramach ustawy o sprzeday konsumenckiej z ochron nabywcy rzeczy na podstawie art. 169 i 170 k.c. 3.1. Nabycie wasnoci rzeczy w sytuacji przewidzianej w art. 169 § 1 k.c. 3.2. Wyczenie odpowiedzialnoci sprzedawcy za brak zgodnoci towaru z umow w przypadku zej wiary nabywcy 3.3. Pojcie dobrej wiary nabywcy rzeczy 3.4. Wzorzec rozsdnego konsumenta 3.5. Uprawnienia z tytuu braku zgodnoci rzeczy z umow a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 169 § 1 k.c. 3.6. Nabycie wasnoci rzeczy w przypadku wskazanym w art. 169 § 2 k.c. 3.7. Uprawnienia z tytuu braku zgodnoci rzeczy z umow a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 169 § 2 k.c. 3.8. Nabycie wasnoci rzeczy obcionej innym ni wasno prawem osób trzecich 3.8.1. Nabycie wasnoci rzeczy w warunkach art. 170 k.c. 3.8.2. Uprawnienia z tytuu braku zgodnoci rzeczy z umow a sytuacja konsumenta w przypadku stosowania art. 170 k.c. 4. Wnioski Rozdzia 6. Obcienie rzeczy prawami i roszczeniami osób trzecich na tle innych ni sprzeda umów z udziaem konsumentów
1. Uwagi ogólne 2. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzeday konsumenckiej do innych ni sprzeda umów z udziaem konsumentów 2.1. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzeday konsumenckiej do umowy sprzeday komisowej z udziaem konsumentów 2.2. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzeday konsumenckiej do umowy o dzieo z udziaem konsumentów 2.3. Zastosowanie przepisów ustawy o sprzeday konsumenckiej do umowy dostawy z udziaem konsumentów 3. Realizacja uprawnie z tytuu braku zgodnoci rzeczy z umow w ramach innych ni sprzeda umów z udziaem konsumentów 3.1. Brak zgodnoci rzeczy z umow w ramach umowy sprzeday komisowej z udziaem konsumentów 3.2. Brak zgodnoci rzeczy z umow w ramach konsumenckiej umowy o dzieo 3.3. Brak zgodnoci rzeczy z umow w ramach konsumenckiej umowy dostawy 4. Wnioski Rozdzia 7. Wada a brak zgodnoci z umow 1. Uwagi ogólne 2. Wada fizyczna a brak zgodnoci z umow 3. Wada prawna a brak zgodnoci z umow 3.1. Prawo osoby trzeciej 3.2. Roszczenie osoby trzeciej 4. Wnioski 5. Uwagi de lege ferenda Podsumowanie Bibliografia

Autorzy Habryn-Motawska Ewa
Format B5
Rok wydania 2010
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376019147
Liczba stron 259
:
:
: