Moje konto

Odpowiedzialność majątkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego

54.64 zł
Rabat: 17.81 zł
Cena katalogowa: 72.45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54.69 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 100

Czas realizacji:
72 godziny

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł

Odpowiedzialność majątkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego

Autorzy Tischner Anna
Format A5
Rok wydania 2008
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376011349
Liczba stron 338

W monografii analizowana jest problematyka odpowiedzialnoci majtkowej za naruszenie prawa do znaku towarowego - zagadnienie o duym znaczeniu praktycznym, ktremu w orzecznictwie i pimiennictwie polskim powica si wci zbyt mao uwagi. Autorka poszukuje przyczyn maej efektywnoci majtkowej ochrony znakw towarowych w polskim systemie prawnym, przedstawiajc regulacje polskie na tle rozwiza zagranicznych, w szczeglnoci niemieckich i anglosaskich.

W publikacji znalaz si take rozbudowany komentarz do dyrektywy 2004/48/WE w sprawie egzekwowania praw wasnoci intelektualnej oraz jej implementacji w ustawie z dnia 9 maja 2007 r. o zmianie ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. W 2007 r. publikowana praca zdobya nagrod Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyszego w konkursie organizowanym przez Urzd Patentowy na najlepsz rozpraw doktorsk poruszajc tematyk wasnoci przemysowej.

Adresaci:

Ksika z pewnoci zainteresuje przedstawicieli rodowisk akademickich oraz praktykw, ktrzy maj do czynienia z problematyk odpowiedzialnoci majtkowej za naruszenia praw wasnoci intelektualnej.

Spis treci: 

Wykaz skrtw
str. 11


Akty prawne
str. 11
Czasopisma i wydawnictwa promulgacyjne
str. 12
Inne
str. 14

Wstp
str. 15

Rozdzia I
Specyfika prawa do znaku towarowego i jego narusze
str. 19


1. Fenomen znaku
str. 19
2. Powstanie, funkcje i tre prawa do znaku towarowego
str. 22
2.1. Powstanie i natura prawa do znaku towarowego
str. 22
2.2. Funkcje znakw towarowych
str. 26
2.3. Znak towarowy jako rdo "wartoci dodanej" dla przedsibiorcy
str. 31
2.4. Warto prawa do znaku towarowego
str. 35
2.5. Interesy chronione prawem do znaku towarowego
str. 37
3. Naruszenie prawa do znaku towarowego
str. 42
3.1. Naruszenia prawa ochronnego na znak towarowy
str. 42
3.2. Naruszenia prawa do znaku towarowego a uczciwo konkurencji
str. 46
3.3. Szczeglne formy narusze prawa do znaku towarowego
str. 47
3.4. Wielostronne skutki naruszenia prawa do znaku towarowego
str. 50
4. Model ochrony prawa do znaku towarowego
str. 53
5. "Wyrwnanie" nastpstw naruszenia prawa do znaku towarowego w ramach odpowiedzialnoci majtkowej
str. 63

Rozdzia II
Nastpstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majtku uprawnionego i rodki realizacji odpowiedzialnoci majtkowej naruszyciela
str. 68


1. Zarys problematyki
str. 68
2. Klasyczna dogmatyka odpowiedzialnoci odszkodowawczej
str. 70
2.1. Cele odpowiedzialnoci odszkodowawczej
str. 70
2.1.1. Wyrwnanie (kompensacja)
str. 71
2.1.2. Zapobieganie (prewencja)
str. 72
2.1.3. Karanie (represja)
str. 74
2.1.4. Rozdzia ciaru szkd (repartycja)
str. 75
2.1.5. Relacje midzy poszczeglnymi celami odpowiedzialnoci odszkodowawczej
str. 76
2.2. Pojcie szkody
str. 78
2.3. Specyfika szkody w prawie znakw towarowych i w prawie zwalczania nieuczciwej konkurencji
str. 79
2.3.1. Szkoda majtkowa i niemajtkowa
str. 80
2.3.2. Szkoda jako rnica - metoda dyferencyjna
str. 82
2.4. Zasady prawa odszkodowawczego - pene wynagrodzenie szkd oraz zakaz wzbogacenia si poszkodowanego
str. 83
2.5. Postacie szkody
str. 85
2.5.1. Strata
str. 86
2.5.2. Utracony zysk
str. 90
2.6. Wina naruszyciela prawa do znaku towarowego
str. 102
2.6.1. Pojcie winy
str. 102
2.6.2. Umylne spowodowanie szkody naruszeniem prawa do znaku towarowego
str. 104
2.6.3. Niedbalstwo naruszyciela prawa do znaku towarowego
str. 108
2.7. Zwizek przyczynowy
str. 115
2.8. Ustalenie istnienia i wysokoci szkody
str. 116
2.8.1 Wystpienie szkody
str. 116
2.8.2. Szacowanie wielkoci szkody
str. 119
2.8.3. Sdziowska swoboda oceny
str. 121
2.9. Sposoby naprawienia szkody
str. 123
2.10. Wspodpowiedzialno wielu naruszycieli
str. 127
2.10.1. Formy wspdziaania naruszycieli prawa do znaku towarowego
str. 129
2.10.2. Odpowiedzialno solidarna w "acuchu naruszycieli"
str. 131
3. Odstpstwa od klasycznej dogmatyki odpowiedzialnoci odszkodowawczej w prawie znakw towarowych
str. 134
3.1. Odstpstwa w polskim prawie znakw towarowych - nowa regulacja art. 296 ust. 1 pkt 2 p.w.p.
str. 135
3.2. Odstpstwa w niemieckim prawie znakw towarowych
str. 149
3.3. Odszkodowanie ryczatowe
str. 157
3.4. Odszkodowanie karne (punitive damages)
str. 160
3.5. Kara cywilna - roszczenie o zapat na rzecz organizacji spoecznej
str. 163
3.6. Odszkodowanie wielokrotne, wielokrotno opaty licencyjnej
str. 165

Rozdzia III
Nastpstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majtku naruszyciela i rodki realizacji odpowiedzialnoci majtkowej naruszyciela
str. 171


1. Zarys problematyki
str. 171
2. Odpowiedzialno z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia w systemie roszcze majtkowych za naruszenie prawa do znaku towarowego
str. 172
2.1. Cele odpowiedzialnoci z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia
str. 172
2.2. Zastosowanie instytucji bezpodstawnego wzbogacenia do narusze prawa do znaku towarowego - zmiana podejcia w prawie niemieckim
str. 179
2.3. Odpowiedzialno z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia w polskim prawie znakw towarowych
str. 182
2.3.1. Stan prawny de lege lata
str. 182
2.3.2. Roszczenie z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia w innych dziedzinach prawa wasnoci intelektualnej
str. 186
2.3.2.1. Roszczenie o wydanie korzyci jako roszczenie z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia
str. 188
2.3.2.2. Roszczenia o wydanie korzyci jako roszczenie odrbne od odpowiedzialnoci z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia
str. 191
2.3.3. Przesanki oraz zakres roszczenia z tytuu bezpodstawnego wzbogacenia w przypadku naruszenia prawa do znaku towarowego
str. 195
3. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyci z naruszenia prawa do znaku towarowego
str. 201
3.1. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyci jako roszczenie sui generis w prawie wasnoci intelektualnej
str. 201
3.2. Roszczenia wynikajce z nieprawidowego prowadzenia cudzych spraw bez zlecenia
str. 204
3.3. Roszczenie o wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyci jako roszczenie zakorzenione w instytucjach ochrony wasnoci rzeczy
str. 208
3.3.1. Roszczenia uzupeniajce jako element systemu ochrony prawa wasnoci rzeczy
str. 208
3.3.2. Stosowanie roszcze uzupeniajcych per analogiam w ochronie prawa do znaku towarowego
str. 210
4. Miejsce roszczenia o wydanie zyskw w wybranych porzdkach prawnych
str. 216
4.1. Wydanie zyskw przez naruszyciela (accounts of profits) w amerykaskim prawie znakw towarowych
str. 216
4.2. Roszczenie o wydanie zyskw (Herausgabe des Verletzergewinns) w prawie niemieckim
str. 219
4.3. Wydanie zyskw z naruszenia prawa wasnoci intelektualnej w dyrektywie 2004/48/WE
str. 222
5. Ustalanie wielkoci korzyci osignitych z naruszenia prawa do znaku towarowego
str. 223

Rozdzia IV
Nastpstwa naruszenia prawa do znaku towarowego w majtku odbiorcw (konsumentw) i rodki realizacji odpowiedzialnoci majtkowej naruszyciela
str. 231


1. Zarys problematyki
str. 231
2. Nastpstwa drobne i rozproszone
str. 235
3. Kwalifikacja prawna nastpstw naruszeniaw majtku klientw
str. 237
3.1. Szkoda w majtku konsumenta
str. 237
3.2. Szkoda ponadindywidualna
str. 248
3.3. Bezpodstawne wzbogacenie
str. 251
3.4. Niemiecka propozycja - roszczenie o wydanie zyskw ( 10 niem. u.z.n.k.)
str. 253
3.4.1. Uzasadnienie inicjatywy ustawodawczej
str. 253
3.4.2. Charakterystyka roszczenia
str. 253
3.4.3. Relacje midzy roszczeniem z 10 niem. u.z.n.k. a innymi roszczeniami
str. 254
3.4.4. Kompensacja czy prewencja
str. 255
3.4.5. Roszczenie sui generis czy modyfikacja dotychczasowych rodkw ochrony
str. 257
3.4.6. Ocena regulacji niemieckiej
str. 260
3.5. Ocena kierunku zmian
str. 261

Rozdzia V
Informacje o naruszeniu prawa do znaku towarowego jako czynnik poprawiajcy efektywno odpowiedzialnoci majtkowej
str. 264


1. Potrzeba informacji w prawie wasnoci intelektualnej
str. 264
2. Obowizek udzielania informacji w rnych systemach prawnych
str. 266
2.1. Roszczenie informacyjne (Anspruch auf Auskunft) w prawie niemieckim
str. 266
2.1.1. Akcesoryjne roszczenie informacyjne
str. 267
2.1.2. Samodzielne roszczenie o udostpnienie informacji o osobach trzecich (Anspruch auf Drittauskunft)
str. 273
2.2. Praktyka brytyjska w zakresie pozyskiwania informacji w sprawach o naruszenie praw wasnoci intelektualnej - tzw. Anton Piller Order
str. 275
3. Roszczenie informacyjne w polskim prawie wasnoci intelektualnej przed nowelizacj z 2007 r.
str. 279
4. Prawo do informacji w dyrektywie 2004/48/WE
str. 283
4.1. Zakres przedmiotowy obowizku informacyjnego
str. 286
4.2. Krg podmiotw zobowizanych do udzielenia informacji
str. 286
4.3. Natura prawa do informacji przewidzianego w dyrektywie 2004/48/WE
str. 288
4.4. Stosunek regulacji prawa do informacji do zasad procesowych
str. 290
5. Regulacja prawa do informacji w art. 2861 p.w.p.
str. 290

Rozdzia VI
Odpowiedzialno majtkowa za naruszenie prawa do znaku towarowego w prawie polskim w wietle prawa wsplnotowego - uwagi kocowe
str. 297

Bibliografia
str. 315

Autorzy Tischner Anna
Format A5
Rok wydania 2008
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376011349
Liczba stron 338
:
:
: