Moje konto

Utwór multimedialny w prawie autorskim

54.64 zł
Rabat: 17.81 zł
Cena katalogowa: 72.45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54.69 zł
-+
Dodaj do ulubionych

Dostępność: 100

Czas realizacji:
72 godziny

Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »

Koszt dostawy

Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł

Darmowa dostawa

Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł

Utwór multimedialny w prawie autorskim

Autorzy Flisak D.
Format A5
Rok wydania 2008
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376012216
Liczba stron 203

Ksika stanowi pierwsz w literaturze przedmiotu tak obszern analiz prawn fenomenu ostatnich czasów, zwanego multimediami.

 

Obejmuje omówienie wielu zagadnie z zakresu prawa autorskiego dotyczcych przede wszystkim zdolnoci ochronnej, kwalifikacji prawnoautorskiej oraz autorstwa produktów multimedialnych.

Zawiera ponadto rozwaania na temat potrzeby gruntownej zmiany teoretycznych podwalin prawa autorskiego w celu przewartociowania zasad obowizujcych w istniejcej kodyfikacji prawa autorskiego. Istotn rol odgrywaj elementy komparatystyczne, w tym w szczególnoci nawizanie do niemieckiego prawa autorskiego.

 

Spis treci:


Wykaz najwaniejszych skrótów
str. 13

Wprowadzenie
str. 17

Rozdzia I
Multimedia: techniczny fenomen
str. 23


1. Uwagi wstpne
str. 23
2. Jednolity cyfrowy format
str. 25
2.1. Digitalizacja
str. 25
2.2. Pojedynczy nonik
str. 26
2.3. Wykorzystanie komputera
str. 27
2.4. Digitalny ab creatio
str. 27
3. Synteza rónych rodzajów informacji
str. 30
3.1. Multisensoryczna percepcja
str. 30
3.2. Kryterium jakociowe
str. 31
3.3. Kryterium ilociowe
str. 32
4. Interaktywno
str. 33
5. Podsumowanie
str. 36

Rozdzia II
Utwory multimedialne
str. 37


1. Uwagi wstpne
str. 37
2. Uzasadnienie ochrony
str. 38
3. Pojcie utworu
str. 40
4. Udzia ludzkiego intelektu
str. 43
4.1. Wykorzystanie komputera
str. 43
4.2. Znaczenie przypadku
str. 45
5. Dowód oryginalnoci
str. 46
6. Utwór o indywidualnym charakterze
str. 47
6.1. Pitno osobowoci twórcy - krytyka
str. 47
6.2. Ocena zobiektywizowana
str. 48
6.3. Kryteria oceny
str. 50
6.3.1. Wzgldy techniki i funkcjonalnoci
str. 52
6.3.2. Wzgldy logiki i celowoci
str. 52
6.3.3. Nowe obszary twórczoci
str. 53
6.4. Podsumowanie
str. 55
7. Jedno utworu
str. 55
8. Digitalna forma
str. 57
9. Podsumowanie
str. 59
10. Ekskurs: Granice ochrony prawa autorskiego
str. 60
10.1. Uwagi ogólne
str. 60
10.1.1. Porzdek droit d`auteur
str. 60
10.1.2. Zmiana warunków i sposobu tworzenia
str. 62
10.2. Kategorie graniczne
str. 63
10.3. Krytyka praktyki
str. 66
10.3.1. Jednolito pojcia utworu
str. 66
10.3.2. Zrónicowanie utworów
str. 69
10.3.3. Obszar domeny publicznej
str. 69
10.3.4. Domniemanie zdolnoci ochronnej
str. 72
10.3.5. Okres ochrony
str. 72
10.3.6. Wnioski
str. 73

Rozdzia III
Utwory multimedialne w polskim porzdku prawnoautorskim
str. 75


1. Uwagi wstpne
str. 75
1.1. Odrbne reimy ochronne
str. 76
1.2. Sens kategoryzacji w rodowisku cyfrowym
str. 77
2. Utwory multimedialne jako programy komputerowe
str. 79
2.1. Moliwo subsumcji
str. 79
2.1.1. Pojcie programu komputerowego
str. 81
2.1.2. Niedostatek zakresu ochrony
str. 82
2.1.3. Utwory multimedialne jako forma wyraenia
2.1.3. programów komputerowych
str. 82
2.1.4. Rozwizanie pars pro toto v 83
2.2. Paszczyzna prawna
str. 84
2.2.1. Dekompilacja
str. 84
2.2.2. Czynnoci adaptacyjne
str. 85
2.2.2.1. Usuwanie bdów
str. 85
2.2.2.2. Testowanie
str. 86
2.2.2.3. Kopia zapasowa
str. 86
2.2.3. Ograniczenie osobistych praw autorskich
2.1.3. oraz dozwolonego uytku
str. 87
2.3. Podsumowanie
str. 88
3. Utwory multimedialne jako dziea audiowizualne
str. 89
3.1. Moliwo subsumcji
str. 89
3.1.1. Pojcie utworu audiowizualnego
str. 90
3.1.1.1. Kryterium ruchomych obrazów
str. 91
3.1.1.2. Próba wykadni
str. 92
3.1.2. Multimedialna interaktywno
str. 93
3.1.3. Wraenie ruchu
str. 94
3.1.4. Przypadek szczególny: gry komputerowe
str. 95
3.2. Paszczyzna prawna
str. 96
3.2.1. Katalog wspótwórców
str. 96
3.2.2. Domniemanie nabycia praw, wynagrodzenie
2.1.3. wspótwórców
str. 98
3.2.3. Wideogramy
str. 100
3.3. Podsumowanie
str. 102
4. Utwory multimedialne jako twórcze bazy danych
str. 103
4.1. Moliwo subsumcji
str. 104
4.1.1. Zbiór danych
str. 104
4.1.2. Zgromadzenie wedug okrelonej metody
2.1.3. lub systematyki
str. 105
4.1.3. Indywidualna dostpno niezalenych
4.1.3. elementów
str. 107
4.1.3.1. Kryterium niezalenoci
str. 107
4.1.3.2. Indywidualna dostpno
str. 109
4.1.4. Zakres ochrony prawnoautorskiej
str. 110
4.2. Paszczyzna prawna
str. 113
4.2.1. Rozszerzone prawo opracowania
str. 114
4.2.2. Ochrona sui generis
str. 115
4.2.2.1. Ochrona inwestycji
str. 117
4.2.2.2. Kryteria baz danych
str. 117
4.2.2.3. Pozostae argumenty
str. 118
4.3. Moliwo ochrony jako zbiór materiaów
str. 119
4.4. Podsumowanie
str. 120
5. Utwory multimedialne jako utwory zbiorowe
str. 121
5.1. Moliwo subsumcji
str. 121
5.1.1. Utwory zbiorowe jako przypadek zbiorów
str. 122
5.1.1.1. Dominujce stanowisko
str. 122
5.1.1.2. Krytyka
str. 123
5.1.2. Cechy utworu zbiorowego
str. 124
5.1.3. Schemat tworzenia
str. 126
5.1.4. Wykadnia ekstensywna
str. 127
5.2. Paszczyzna prawna
str. 128
5.2.1. Przymiot producenta
str. 128
5.2.2. Sytuacja prawnoautorska
str. 129
5.2.3. Zakres nabycia praw
str. 130
5.2.4. Tytu
str. 131
5.3. Podsumowanie
str. 132
6. Utwory multimedialne jako opracowania
str. 133
7. Rozwizanie problemu kwalifikacji
str. 135
7.1. Typologiczny punkt cikoci utworu
str. 136
7.2. Multikwalifikacja v 138
7.3. Wprowadzenie nowej kategorii
str. 139
7.4. Utwory nienazwane
str. 141
7.5. Podsumowanie
str. 143

Rozdzia IV
Autorstwo utworów multimedialnych
str. 145


1. Uwagi wstpne
str. 145
2. Punkt wyjcia: art. 8 ust. 1 pr. aut.
str. 147
3. Okrelenie autorstwa
str. 148
3.1. Utwory poczone w celu wspólnego rozpowszechniania
str. 148
3.2. Wspóautorstwo
str. 149
3.2.1. Okrelenie wspóautorstwa
str. 150
3.2.2. Wspóautorstwo w przypadku utworów
2.1.3. multimedialnych
str. 151
3.2.3. Status wspóautora
str. 151
3.2.3.1. Wkad wspóautorski
str. 151
3.2.3.2. Wyczenie z krgu wspótwórców
str. 153
3.2.3.3. Bezporedni uczestnicy
str. 154
3.2.3.4. Twórcy uprzednio istniejcych utworów
str. 158
3.3. Podsumowanie
str. 161
4. Utwór multimedialny jako utwór pracowniczy
str. 162
5. Ochrona interesów producenta
str. 164
5.1. Okrelenie problemu
str. 165
5.2. Sytuacja producentów multimediów
str. 166
5.2.1. Kwalifikacja jako utwory zbiorowe
str. 166
5.2.2. Kwalifikacja jako bazy danych
str. 166
5.2.3. Kwalifikacja jako utwory audiowizualne
str. 167
5.3. Poprawa sytuacji producentów
str. 168
5.3.1. Brak pewnoci prawnej
str. 168
5.3.2. Uprzywilejowanie producenta multimediów
str. 170
5.4. Producenckie prawo autorskie
str. 172
5.4.1. Leitmotyw twórcy-samotnika
str. 173
5.4.2. Zmiana warunków tworzenia
str. 174
5.4.3. Wprowadzenie prawa producenta
str. 175
5.4.3.1. Pierwotne nabycie prawa autorskiego
str. 176
5.4.3.2. Wtpliwoci natury dogmatycznej
str. 177
5.4.3.3. Przeamanie zasady twórcy
str. 178
5.5. Podsumowanie
str. 181

Rozdzia V
Wnioski kocowe
str. 183

Wykaz literatury
str. 189

 

Autorzy Flisak D.
Format A5
Rok wydania 2008
Wydawca Wolters Kluwer
Kod EAN/ISBN 9788376012216
Liczba stron 203
:
:
: