Zamówienia publiczne w instytucjach kultury
118.71 zł | |
Rabat: | 20.29 zł |
Cena katalogowa: | 139.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 118.83 zł |
Dostępność: 100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł
Zamówienia publiczne w instytucjach kultury
Autorzy | Winiarz Mateusz |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2014 |
Wydawca | C.H. Beck |
Kod EAN/ISBN | 9788325568955 |
Liczba stron | 326 |
Zamówienia publiczne w instytucjach kultury
W dniu 19 padziernika 2014 r. wejdzie w ycie kolejna nowelizacja Pzp.
Zmiany dotycz:
1.Wprowadzono uatwienia udzielania zamówie na usugi niepriorytetowe o wartoci mniejszej od progów unijnych
2.Przesanek wykluczenia wykonawcy – Uchyleniu ulegy dwie obligatoryjne przesanki wykluczenia wykonawcy wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 1 i 1a Pzp.
3.Wadium – konieczno zatrzymania wadium z powodu nieuzupenienia dokumentów, bdzie dotyczy tylko wykonawcy, którego oferta ma by najkorzystniejsza
4.Kryteriów oceny ofert – zamawiajcy który ograniczy si do kryterium cenowego bdzie musia wykaza w zaczniku do protokou postpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w jaki sposób zostay uwzgldnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w caym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia (np. przy zakupie drukarek – jak uwzgldniono koszty zwizane z materiaami eksploatacyjnymi)
5.Modyfikacji zasad ustalania raco niskiej ceny – W nowelizacji Pzp znalazy si wytyczne dla zamawiajcego, w jakich okolicznociach powinien zwróci si do wykonawcy o wyjanienie raco niskiej ceny i jakie dowody ma przedstawi wykonawca, aby udowodni, e cena nie jest jednak raco niska
6.Umów wieloletnich - narzucono w Pzp obowizek zawierania w umowach na okres duszy ni 12 miesicy postanowie o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokoci wynagrodzenia nalenego wykonawcy, w przypadku zmiany:
- stawki VAT,
- wysokoci minimalnego wynagrodzenia za prac,
- zasad podlegania ubezpieczeniom spoecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokoci stawki skadki na ubezpieczenia spoeczne lub zdrowotne.
W dniu 16 kwietnia 2014 r. wesza w ycie nowelizacja prawa zamówie publicznych, która ma istotny wpyw na udzielanie zamówie publicznych w instytucjach kultury.
Najwaniejsze s zmiany dotyczce:
1.podniesienia progu okrelajcego obowizek stosowania ustawy,
2.obowizku stosowania ustawy do zamówie w zakresie kultury,
3.ograniczenia zasady jawnoci przy udzielaniu zamówie w zakresie kultury.
Ponadto w dniu 16 kwietnia 2014 r. wesza w ycie nowelizacja ustawy z 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu dziaalnoci kulturalnej. Do ustawy tej wprowadzono dodatkowe obowizki podmiotów prowadzcych dziaalno kulturaln w zakresie udzielania zamówie w zakresie kultury, do których nie stosuje si przepisów Prawa zamówie publicznych.
W publikacji tej omawiamy zagadnienia dotyczce:
1.wycze (zwolnie) z obowizku stosowania PZP,
2.zasad udzielania zamówie publicznych w IK,
3.moliwoci (przesanki) stosowania trybu z wolnej rki w IK,
4.zasady dziaania komisji przetargowych,
5.zasad udzielania penomocnictw i upowanie z zakresu zamówie publicznych przez kierownika jednostki,
6.zakresu odpowiedzialnoci dyrektora jednostki za zamówienia publiczne,
7.oceny gospodarno i efektywno gospodarowania rodkami publicznymi w zakresie udzielania zamówie publicznych,
8.procedury udzielania zamówie publicznych (która jest elementem kontroli zarzdczej),
9.stosowanie przepisów PZP do zamówie kulturalnych, których warto nie przekracza progów unijnych,
10.specyfiki udzielania zamówie o wartoci przekraczajcej 30 000 euro w instytucjach kultury,
11.sposób okrelania przedmiotu zamówienia,
12.dokumentowania postpowa o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego nie stosuje si przepisów ustawy.
W ksice tej odpowiadamy na pytania:.
1.Jak prawidowo zdefiniowa przedmiot zamówienia?
2.Jak prawidowo oszacowa warto zamówienia?
3. W jakich przypadkach IK stosuje przepisy Pzp?
4.Jaka jest odpowiedzialno dyrektora i pracowników IK za udzielanie zamówie publicznych?
5.Jakie s zasady odpowiedzialno za naruszenie dyscypliny finansów publicznych zwizana z udzielaniem zamówie publicznych bez stosowania ustawy – Prawo zamówie publicznych?
6.Jaki jest wpyw decyzji dyrektora IK na wyznaczenie zakresu odpowiedzialnoci pracowników?
7.Czy dyrektor IK moe si uwolni od odpowiedzialnoci?
W ksice publikujemy równie najciekawsze orzecznictwo uyteczne w instytucjach kultury z zakresu stosowania PZP, które wykazuje m.in. nastpujce bdy:
1.Naruszenie przesanek trybu z wolnej rki,
2.Naruszenie zasady uczciwej konkurencji,
3.Naruszenie przepisów dotyczcych opisu przedmiotu zamówienia
W ksice znajduje si ponad 30 wzorów dokumentów niezbdnych w postpowaniu przetargowym dla instytucji kultury np.:
1.Regulamin udzielania zamówie publicznych, do których nie stosuje si przepisów ustawy Prawo zamówie publicznych – wraz zacznikami
- Wniosek o udzielenia zamówienia
-Notatka sporzdzona na okoliczno dokonania zamówienia o wartoci szacunkowej poniej 15 000 euro
-Zaproszenie do skadania ofert
-Oferta wykonania zamówienia
-Protokó zamówienia publicznego
-Protokó z ustalenia wartoci zamówienia, którego warto nie przekracza wyraonej w zotych równowartoci kwoty okrelonej w art. 4 pkt 8 Ustawy.
2.Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usugi z zakresu dziaalnoci kulturalnej przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wraz zacznikami
W kadym ze wzorów regulaminów w odmienny nieco sposób, odniesiono si do przedmiotowego zagadnienia. Kady z prezentowanych regulaminów nosi pitno okrelonych uogólnie, std te przypomnie naley o koniecznoci dostosowania tych przepisów do uwarunkowa wasnej jednostki. Moe si bowiem okaza, e dla konkretnej instytucji kultury najwaciwsze bdzie wykorzystanie cznie zaoe zaproponowanych w obu poniszych wzorach. Istotnym elementem, wynikajcym ze specyfiki instytucji kultury, jest uwzgldnienie w konkretnym regulaminie charakteru jej zada i sposobu ich realizacji.
3.Umowy:
-Umowa na roboty budowlane – przebudow widowni i sceny
-Umowa na przygotowanie scenariusza spotka autorskich
-Umowa o wiadczenie usug polegajcych na wyeksponowaniu materiaów promocyjnych ksigarni w budynku instytucji kultury
-Umowa na zakup usug – zorganizowanie koncertu plenerowego
-Umowa na zakup drukarek
-Umowa na zakup usugi sprztania
-Umowa na zakup usug inspektora nadzoru budowlanego
-Umowa zlecenie na zakup usug – przyjcie funkcji ambasadora wybranych ksiek
-Umowa o przeniesienie praw autorskich
-Umowa licencyjna – zakup licencji
Naley pamita, e kada umowa noszca cechy przewidziane w ustawie o zamówieniach publicznych stanowi zamówienie publiczne, w szczególnoci do tej kategorii nale umowy zlecenia, umowy o dzieo. Ponadto procedura udzielania zamówie ma doprowadzi do poprawnego zawarcia umowy, w tym takiej, której tre jest zgodna z zaprezentowanymi wzorami.
W dniu 19 padziernika 2014 r. wejdzie w ycie kolejna nowelizacja Pzp.
Zmiany dotycz:
1.Wprowadzono uatwienia udzielania zamówie na usugi niepriorytetowe o wartoci mniejszej od progów unijnych
2.Przesanek wykluczenia wykonawcy – Uchyleniu ulegy dwie obligatoryjne przesanki wykluczenia wykonawcy wymienione w art. 24 ust. 1 pkt 1 i 1a Pzp.
3.Wadium – konieczno zatrzymania wadium z powodu nieuzupenienia dokumentów, bdzie dotyczy tylko wykonawcy, którego oferta ma by najkorzystniejsza
4.Kryteriów oceny ofert – zamawiajcy który ograniczy si do kryterium cenowego bdzie musia wykaza w zaczniku do protokou postpowania o udzielenie zamówienia publicznego, w jaki sposób zostay uwzgldnione w opisie przedmiotu zamówienia koszty ponoszone w caym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia (np. przy zakupie drukarek – jak uwzgldniono koszty zwizane z materiaami eksploatacyjnymi)
5.Modyfikacji zasad ustalania raco niskiej ceny – W nowelizacji Pzp znalazy si wytyczne dla zamawiajcego, w jakich okolicznociach powinien zwróci si do wykonawcy o wyjanienie raco niskiej ceny i jakie dowody ma przedstawi wykonawca, aby udowodni, e cena nie jest jednak raco niska
6.Umów wieloletnich - narzucono w Pzp obowizek zawierania w umowach na okres duszy ni 12 miesicy postanowie o zasadach wprowadzania odpowiednich zmian wysokoci wynagrodzenia nalenego wykonawcy, w przypadku zmiany:
- stawki VAT,
- wysokoci minimalnego wynagrodzenia za prac,
- zasad podlegania ubezpieczeniom spoecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, lub wysokoci stawki skadki na ubezpieczenia spoeczne lub zdrowotne.
W dniu 16 kwietnia 2014 r. wesza w ycie nowelizacja prawa zamówie publicznych, która ma istotny wpyw na udzielanie zamówie publicznych w instytucjach kultury.
Najwaniejsze s zmiany dotyczce:
1.podniesienia progu okrelajcego obowizek stosowania ustawy,
2.obowizku stosowania ustawy do zamówie w zakresie kultury,
3.ograniczenia zasady jawnoci przy udzielaniu zamówie w zakresie kultury.
Ponadto w dniu 16 kwietnia 2014 r. wesza w ycie nowelizacja ustawy z 25.10.1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu dziaalnoci kulturalnej. Do ustawy tej wprowadzono dodatkowe obowizki podmiotów prowadzcych dziaalno kulturaln w zakresie udzielania zamówie w zakresie kultury, do których nie stosuje si przepisów Prawa zamówie publicznych.
W publikacji tej omawiamy zagadnienia dotyczce:
1.wycze (zwolnie) z obowizku stosowania PZP,
2.zasad udzielania zamówie publicznych w IK,
3.moliwoci (przesanki) stosowania trybu z wolnej rki w IK,
4.zasady dziaania komisji przetargowych,
5.zasad udzielania penomocnictw i upowanie z zakresu zamówie publicznych przez kierownika jednostki,
6.zakresu odpowiedzialnoci dyrektora jednostki za zamówienia publiczne,
7.oceny gospodarno i efektywno gospodarowania rodkami publicznymi w zakresie udzielania zamówie publicznych,
8.procedury udzielania zamówie publicznych (która jest elementem kontroli zarzdczej),
9.stosowanie przepisów PZP do zamówie kulturalnych, których warto nie przekracza progów unijnych,
10.specyfiki udzielania zamówie o wartoci przekraczajcej 30 000 euro w instytucjach kultury,
11.sposób okrelania przedmiotu zamówienia,
12.dokumentowania postpowa o udzielanie zamówienia, do udzielenia którego nie stosuje si przepisów ustawy.
W ksice tej odpowiadamy na pytania:.
1.Jak prawidowo zdefiniowa przedmiot zamówienia?
2.Jak prawidowo oszacowa warto zamówienia?
3. W jakich przypadkach IK stosuje przepisy Pzp?
4.Jaka jest odpowiedzialno dyrektora i pracowników IK za udzielanie zamówie publicznych?
5.Jakie s zasady odpowiedzialno za naruszenie dyscypliny finansów publicznych zwizana z udzielaniem zamówie publicznych bez stosowania ustawy – Prawo zamówie publicznych?
6.Jaki jest wpyw decyzji dyrektora IK na wyznaczenie zakresu odpowiedzialnoci pracowników?
7.Czy dyrektor IK moe si uwolni od odpowiedzialnoci?
W ksice publikujemy równie najciekawsze orzecznictwo uyteczne w instytucjach kultury z zakresu stosowania PZP, które wykazuje m.in. nastpujce bdy:
1.Naruszenie przesanek trybu z wolnej rki,
2.Naruszenie zasady uczciwej konkurencji,
3.Naruszenie przepisów dotyczcych opisu przedmiotu zamówienia
W ksice znajduje si ponad 30 wzorów dokumentów niezbdnych w postpowaniu przetargowym dla instytucji kultury np.:
1.Regulamin udzielania zamówie publicznych, do których nie stosuje si przepisów ustawy Prawo zamówie publicznych – wraz zacznikami
- Wniosek o udzielenia zamówienia
-Notatka sporzdzona na okoliczno dokonania zamówienia o wartoci szacunkowej poniej 15 000 euro
-Zaproszenie do skadania ofert
-Oferta wykonania zamówienia
-Protokó zamówienia publicznego
-Protokó z ustalenia wartoci zamówienia, którego warto nie przekracza wyraonej w zotych równowartoci kwoty okrelonej w art. 4 pkt 8 Ustawy.
2.Regulamin udzielenia zamówienia na dostawy i usugi z zakresu dziaalnoci kulturalnej przygotowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego wraz zacznikami
W kadym ze wzorów regulaminów w odmienny nieco sposób, odniesiono si do przedmiotowego zagadnienia. Kady z prezentowanych regulaminów nosi pitno okrelonych uogólnie, std te przypomnie naley o koniecznoci dostosowania tych przepisów do uwarunkowa wasnej jednostki. Moe si bowiem okaza, e dla konkretnej instytucji kultury najwaciwsze bdzie wykorzystanie cznie zaoe zaproponowanych w obu poniszych wzorach. Istotnym elementem, wynikajcym ze specyfiki instytucji kultury, jest uwzgldnienie w konkretnym regulaminie charakteru jej zada i sposobu ich realizacji.
3.Umowy:
-Umowa na roboty budowlane – przebudow widowni i sceny
-Umowa na przygotowanie scenariusza spotka autorskich
-Umowa o wiadczenie usug polegajcych na wyeksponowaniu materiaów promocyjnych ksigarni w budynku instytucji kultury
-Umowa na zakup usug – zorganizowanie koncertu plenerowego
-Umowa na zakup drukarek
-Umowa na zakup usugi sprztania
-Umowa na zakup usug inspektora nadzoru budowlanego
-Umowa zlecenie na zakup usug – przyjcie funkcji ambasadora wybranych ksiek
-Umowa o przeniesienie praw autorskich
-Umowa licencyjna – zakup licencji
Naley pamita, e kada umowa noszca cechy przewidziane w ustawie o zamówieniach publicznych stanowi zamówienie publiczne, w szczególnoci do tej kategorii nale umowy zlecenia, umowy o dzieo. Ponadto procedura udzielania zamówie ma doprowadzi do poprawnego zawarcia umowy, w tym takiej, której tre jest zgodna z zaprezentowanymi wzorami.
Autorzy | Winiarz Mateusz |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2014 |
Wydawca | C.H. Beck |
Kod EAN/ISBN | 9788325568955 |
Liczba stron | 326 |