Model ustroju samorządu gminnego w wybranych krajach europejskich. Prawo samorządu terytorialnego w toku przemian
30.17 zł | |
Rabat: | 9.83 zł |
Cena katalogowa: | 40.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 30.20 zł |
Dostępność: 100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł
Model ustroju samorządu gminnego w wybranych krajach europejskich. Prawo samorządu terytorialnego w toku przemian
Autorzy | Płonka-Bielenin Katarzyna, Moll Tomasz, red.Zacharko Lidia |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Difin |
Kod EAN/ISBN | 9788379300051 |
Liczba stron | 166 |
Model ustroju samorzdu gminnego w wybranych krajach europejskich. Prawo samorzdu terytorialnego w toku przemian
Autorzy monografii zajmuj si tematyk przemian ustrojowych, jakim stale podlegaj wspóczesne samorzdy terytorialne pastw europejskich. Bliszej analizie poddano struktury funkcjonowania samorzdu terytorialnego, ze szczególnym uwzgldnieniem stopnia gminnego w wybranych pastwach Unii Europejskiej, przy jednoczesnym wskazaniu reform administracji publicznej majcej wpyw na funkcjonowanie samorzdu terytorialnego. Gównym polem badawczym zostaa objta organizacja prawna gmin we Francji, Hiszpanii, Niemczech oraz w Polsce.
Pozycja stanowi cenn pomoc dla studentów oraz teoretyków prawa i administracji, jak równie dla pracowników samorzdowych.
Spis treci:
Introduction
K. Ponka-Bielenin
Wstp
Rozdzia 1. Reformy administracji samorzdowej we Francji
L. Zacharko
1.1. Zagadnienia wprowadzajce
1.2. Podstawy prawne samorzdu terytorialnego
1.3. Organy gminy
1.3.1. Rada gminy
1.3.2. Mer gminy
1.4. Partycypacja obywatelska w samorzdowych procesach decyzyjnych
1.5. Konsultacje spoeczne, petycje
1.6. Rady dzielnic
1.7. Udzia obywateli w procesach decyzyjnych na przykadzie miasta Bordeaux
1.8. Zwizki pastwa z gmin
1.9. Nowe formy wspódziaania midzygminnego w modelu francuskim (la loi no 2010–1563 du 16 décembre 2010 de réforme des collectivités territoriales)
1.10. Francuskie dowiadczenia w osiganiu sprawnoci administracji na stopniu lokalnym
Rozdzia 2. Struktura samorzdu terytorialnego Królestwa Hiszpanii
K. Ponka-Bielenin
2.1. Rys historyczny samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.2. Wspóistnienie „autonomicznych” podmiotów administracyjnych w Hiszpanii
2.3. Regiony autonomiczne jako struktura samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.3.1. Organy regionów autonomicznych
2.4. Prowincje, jako drugi stopie samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.4.1. Funkcje administracji prowincjonalnej
2.4.2. Organy prowincji
2.5. Gminy (municipia) – pierwszy stopie samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.5.1. Struktura funkcjonowania organów gminnych w Hiszpanii
2.5.2. Rada gminy
2.5.3. Rada administracyjna (Comision de Gobierno)
2.5.4. Burmistrz (Alcalde)
2.5.5. Organy pomocnicze gminy
2.6. Finansowe podstawy realizacji zada na szczeblu gmin i prowincji
2.7. Nadzór nad jednostkami samorzdu komunalnego
Rozdzia 3. Struktura samorzdu terytorialnego Republiki Federalnej Niemiec
T. Moll
3.1. Rys historyczny
3.2. Najwaniejsze zasady konstytucyjne o fundamentalnym znaczeniu dla ustroju Republiki Federalnej Niemiec
3.3. Pozycja gminy w strukturze pastwa
3.4. Gmina – najwaniejsza jednostka samorzdu terytorialnego w Niemczech
3.5. Klasyfikacja gmin wedug kryterium ustrojowego
3.6. Organy gminy
3.6.1. Organ stanowicy
3.6.2. Organ wykonawczy
3.7. Zadania gminy
3.8. Nadzór na dziaalnoci gminn
3.9. Wybrane rozwizania ustrojowe na przykadzie ustawy o samorzdzie gminnym Wolnego Pastwa Bawarii
Rozdzia 4. Polska gmina w wietle zmian ustrojowych
T. Moll
4.1. Ksztatowanie si samorzdu terytorialnego od 1990 roku
4.2. Definicja gminy
4.3. Pozycja ustrojowa gminy
4.4. Wadze gminy – demokracja bezporednia i porednia (przedstawicielska)
4.4.1. Formy demokracji bezporedniej
4.4.2. Formy demokracji poredniej (przedstawicielskiej) – organy gminy
4.4.2.1. Rada gminy
4.4.2.2. Wójt (burmistrz, prezydent miasta)
4.5. Nadzór nad dziaalnoci gminn
Autorzy monografii zajmuj si tematyk przemian ustrojowych, jakim stale podlegaj wspóczesne samorzdy terytorialne pastw europejskich. Bliszej analizie poddano struktury funkcjonowania samorzdu terytorialnego, ze szczególnym uwzgldnieniem stopnia gminnego w wybranych pastwach Unii Europejskiej, przy jednoczesnym wskazaniu reform administracji publicznej majcej wpyw na funkcjonowanie samorzdu terytorialnego. Gównym polem badawczym zostaa objta organizacja prawna gmin we Francji, Hiszpanii, Niemczech oraz w Polsce.
Pozycja stanowi cenn pomoc dla studentów oraz teoretyków prawa i administracji, jak równie dla pracowników samorzdowych.
Spis treci:
Introduction
K. Ponka-Bielenin
Wstp
Rozdzia 1. Reformy administracji samorzdowej we Francji
L. Zacharko
1.1. Zagadnienia wprowadzajce
1.2. Podstawy prawne samorzdu terytorialnego
1.3. Organy gminy
1.3.1. Rada gminy
1.3.2. Mer gminy
1.4. Partycypacja obywatelska w samorzdowych procesach decyzyjnych
1.5. Konsultacje spoeczne, petycje
1.6. Rady dzielnic
1.7. Udzia obywateli w procesach decyzyjnych na przykadzie miasta Bordeaux
1.8. Zwizki pastwa z gmin
1.9. Nowe formy wspódziaania midzygminnego w modelu francuskim (la loi no 2010–1563 du 16 décembre 2010 de réforme des collectivités territoriales)
1.10. Francuskie dowiadczenia w osiganiu sprawnoci administracji na stopniu lokalnym
Rozdzia 2. Struktura samorzdu terytorialnego Królestwa Hiszpanii
K. Ponka-Bielenin
2.1. Rys historyczny samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.2. Wspóistnienie „autonomicznych” podmiotów administracyjnych w Hiszpanii
2.3. Regiony autonomiczne jako struktura samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.3.1. Organy regionów autonomicznych
2.4. Prowincje, jako drugi stopie samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.4.1. Funkcje administracji prowincjonalnej
2.4.2. Organy prowincji
2.5. Gminy (municipia) – pierwszy stopie samorzdu terytorialnego Hiszpanii
2.5.1. Struktura funkcjonowania organów gminnych w Hiszpanii
2.5.2. Rada gminy
2.5.3. Rada administracyjna (Comision de Gobierno)
2.5.4. Burmistrz (Alcalde)
2.5.5. Organy pomocnicze gminy
2.6. Finansowe podstawy realizacji zada na szczeblu gmin i prowincji
2.7. Nadzór nad jednostkami samorzdu komunalnego
Rozdzia 3. Struktura samorzdu terytorialnego Republiki Federalnej Niemiec
T. Moll
3.1. Rys historyczny
3.2. Najwaniejsze zasady konstytucyjne o fundamentalnym znaczeniu dla ustroju Republiki Federalnej Niemiec
3.3. Pozycja gminy w strukturze pastwa
3.4. Gmina – najwaniejsza jednostka samorzdu terytorialnego w Niemczech
3.5. Klasyfikacja gmin wedug kryterium ustrojowego
3.6. Organy gminy
3.6.1. Organ stanowicy
3.6.2. Organ wykonawczy
3.7. Zadania gminy
3.8. Nadzór na dziaalnoci gminn
3.9. Wybrane rozwizania ustrojowe na przykadzie ustawy o samorzdzie gminnym Wolnego Pastwa Bawarii
Rozdzia 4. Polska gmina w wietle zmian ustrojowych
T. Moll
4.1. Ksztatowanie si samorzdu terytorialnego od 1990 roku
4.2. Definicja gminy
4.3. Pozycja ustrojowa gminy
4.4. Wadze gminy – demokracja bezporednia i porednia (przedstawicielska)
4.4.1. Formy demokracji bezporedniej
4.4.2. Formy demokracji poredniej (przedstawicielskiej) – organy gminy
4.4.2.1. Rada gminy
4.4.2.2. Wójt (burmistrz, prezydent miasta)
4.5. Nadzór nad dziaalnoci gminn
Autorzy | Płonka-Bielenin Katarzyna, Moll Tomasz, red.Zacharko Lidia |
---|---|
Format | B5 |
Rok wydania | 2013 |
Wydawca | Difin |
Kod EAN/ISBN | 9788379300051 |
Liczba stron | 166 |