Wymogi formalne w umowach konsumenckich
144.33 zł | |
Rabat: | 24.67 zł |
Cena katalogowa: | 169.00 zł |
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: | 144.48 zł |
Dostępność: 100
Czas realizacji:
72 godziny
Średnia ocena: 0
Dodaj recenzję »
Koszt dostawy
Standardowy koszt dostawy na terenie RP od 7,99zł
Darmowa dostawa
Do darmowej dostawy pozostało: 389.00 zł
Wymogi formalne w umowach konsumenckich
Autorzy | Grochowski Mateusz |
---|---|
Format | 13.5x22.5cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Warszawa |
Oprawa | Twarda |
Pkwiu | 58.11.1 |
Rok wydania | 2018 |
Seria/cykl | INSTYTUCJE PRAWA PRYWATNEGO |
Tematyka | Prawo Książki dla praktyków |
Tytuł oryginału | U |
Wydanie | 1 |
Wydawca | C.H. Beck |
Kod EAN/ISBN | 9788381286701 |
Liczba stron | 412 |
Prezentowana publikacja zawiera kompleksowe omówienie zagadnień dotyczących formy w umowach z udziałem konsumentów.
Publikacja w obszerny sposób omawia:
ogólną charakterystykę wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. pojęcie wymogów formalnych w prawie prywatnym, wymogi formalne w umowach z udziałem konsumentów w systemie prawa cywilnego, funkcje wymogów formalnych w prawie konsumenckim),
wymóg pisemności (m.in. znaczenie pisemności w obrocie konsumenckim, pojęcie i granice pisemności, wymóg pisemności na etapie zawarcia umowy, wymóg pisemności po zawarciu umowy),
inne rodzaje wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. wymóg transparentności, wymóg posługiwania się określonym językiem, wymóg dostępności oświadczenia, wymogi formalne w obrocie elektronicznym z udziałem konsumentów),
konsekwencje naruszenia wymogów formalnych w umowach z udziałem konsumentów (m.in. konsekwencje w sferze ważności czynności prawnej, konsekwencje w sferze skuteczności czynności prawnej, forma dla celów dowodowych w umowach z udziałem konsumentów, odpowiedzialność odszkodowawcza, szczególne konsekwencje naruszenia wymogów formalnych wzorca umowy, szczególne skutki naruszenia wymogów formalnych w regulacji nieuczciwych praktyk rynkowych, sankcje karne, konsekwencje administracyjnoprawne),
funkcję wymogów formalnych w prawie konsumenckim – ściśle związanej z koncepcją „ochrony przez informację”, na której została zbudowana ochrona konsumenta w prawie unijnym,
źródła regulacji wymogów formalnych w prawie UE – zwłaszcza charakterystyce unijnego systemu wymogów formalnych zawartych w dyrektywach konsumenckich oraz ich wykładni w orzecznictwie TSUE,
katalog postaci formy szczególnej – specyficznych postaciach wymogów wprowadzanych przez prawo konsumenckie oraz miejscu klasycznych typów formy szczególnej w prawie konsumenckim,
skutki naruszenia wymogów formalnych – swoistych konsekwencjach braku zachowania formy szczególnej w prawie konsumenckim, a także stosowaniu w tym zakresie klasycznych instrumentów prawa cywilnego.
Publikacja skierowana jest do szerokiego grona odbiorców – zarówno do praktyków, tj. adwokatów, radców prawnych, jak i samych konsumentów.
Autorzy | Grochowski Mateusz |
---|---|
Format | 13.5x22.5cm |
Języki | polski |
Miejscowość | Warszawa |
Oprawa | Twarda |
Pkwiu | 58.11.1 |
Rok wydania | 2018 |
Seria/cykl | INSTYTUCJE PRAWA PRYWATNEGO |
Tematyka | Prawo Książki dla praktyków |
Tytuł oryginału | U |
Wydanie | 1 |
Wydawca | C.H. Beck |
Kod EAN/ISBN | 9788381286701 |
Liczba stron | 412 |